LT | EN
 Logo   VPB
  Išradimai
duomenų bazė >>>
  Topografijos
duomenų bazė >>>
  Dizainas
duomenų bazė >>>
  Prekių ženklai
duomenų bazė >>>
Į pradžią Į pradžią    Veikla Veikla    Tinklapio struktūra Tinklapio struktūra    Struktūra ir kontaktai Struktūra ir kontaktai    Klausimai Klausimai (D.U.K)   PRITAIKYTA NEĮGALIESIEMS PRITAIKYTA NEĮGALIESIEMS    
   Spausdinti
 
   
Counter
Iš viso apsilankė : 10443091
Šiandien apsilankė : 4050
Dabar naršo : 27
 ...  > Meniu > IP naujienos žiniasklaidoje > Kinams dizainą kuria vakariečiai

 

Kinams dizainą kuria vakariečiai

 

Atėjau, pamačiau, nukopijavau. Taip perfrazuodami garsųjį posakį galime įvertinti kinų automobilių pramonės triūsą. Žinoma, ne kiekvienas nuo konvejerio Kinijoje nuriedantis automobilis turi antrininką Europoje, JAV ar Japonijoje, tačiau dažnai populiaresnis modelis neprasprūsta pro kinų akis ir netrukus sulaukia antrininko.

 

Galvų medžioklė

Anksčiau tokius gaminius kinai daugiausia parduodavo vidaus rinkoje ir nekreipė daug dėmesio į tylų automobilių pramonės milžinųniurzgėjimą. Dabar padėtis kinta: tylios pretenzijos dėl autorinių teisių vis dažniau virsta ieškiniais teismuose, o ir kinų automobilių gamintojų užmojai auga – savo gaminius jie užsimojo pardavinėti visame pasaulyje, ne vien prakutusiems tėvynainiams. Sėkminga Pietų Korėjos automobilių gamintojų patirtis rodo, kad galima sukurti automobilį, kuris suviliotų Europos ar JAV pirkėją, tačiau kinai, priešingai nei kaimynai Azijoje, nenori užtrukti kelis dešimtmečius. Kai laikas spaudžia, o kišenėse vėjai nešvilpauja, galimi veiksmingesni sprendimai. Bent taip mano kinai, per pastaruosius keletą metų į savo dizaino studijas privilioję ne vieną garsų automobilių dizainerį, dar neseniai braižiusį populiarių europietiškų ar JAV automobilių kontūrus. Kita vertus, kinai ir čia nieko naujo neišrado – korėjiečiai taip pat išbandė tokią strategiją. Pavyzdžiui, korėjiečių „Kia“ 2006-aisiais persiviliojo garsų „VW“ ir „Audi“ dizainerį Peterį Schreyerį. Tačiau kinai pavieniais pirkiniais nesitenkina. „Autonews“ suskaičiavo, kad per pastaruosius porą metų jie užverbavo bent 5 tokius pripažintus specialistus. Jų darbo vaisiai jau pradeda nokti. Štai 2012 m. pabaigoje „Qoros Auto“ (bendra kinų automobilių gamintojo „Chery“ ir Izraelio kontroliuojančios bendrovės „Israel Corporation“2007-aisiais sukurta kompanija) paviešino pirmojo savo modelio „GQ3“, kurį oficialiai pristatys pavasarį Ženevos automobilių parodoje, nuotraukas. „Qoros“ vyriausiasis dizaineris Gertas Hildebrandas nuo 2001 m. beveik dešimtmetį plušėjo prie naujojo „Mini“ dizaino. Dabar kurti naują automobilių prekių ženklą jam padeda patyrę specialistai, buvę „Volkswagen“ ar „BMW“ komandų nariai.

 

Kokybės barjerai

Kinijos automobilių gamintojai samdydami užsienio specialistus puoselėja vilčių ne tik dėl estetiškesnių automobilių – tikimasi, kad atvykėliai padės pagerinti jų kokybę, jog šiuos automobilius būtų galima eksportuoti. Taigi buvęs „Mini“ dizaineris siekia sukurti ne tik išskirtinį modelį su dideliu raidės Q formos logotipu. Q – tai kokybė.

„Kinijos automobilių gamintojai nori stipriai pagerinti savo produktų kokybę. Senajame pasaulyje yra daug patyrusių gamintojų, kurie gali padėti jiems tai padaryti“, – Andreasą Deufelį, 14 m. dirbusį „Mercedes-Benz“ dizaineriu, o nuo 2011 m. perėjusį į „Great Wall Motors“, cituoja „Automotive News“. Dizaineris priduria, kad norimą kokybės lygį pasiekti sunku ir dėl tempo, kuriuo plėtojama Kinijos automobiliųpramonė. „Mano laikais sukurti „Mercedes“ trukdavo 3,5 metų. Sukurti automobilį kinams užima ketvirtadalį to laiko, – sako p. Deufelis. – Kai ko turime atsisakyti, taip pat imtis tam tikrų kompromisų.“ Wangas Bo, Tsinghua universiteto automobilių dizaino programos vadovas, pabrėžia, kad daugelis kinų gamintojų savo dizaineriams skiria 3–5 mėn. naujam modeliui sukurti. Vakariečių gamintojų laiko limitas – daugiau nei 20 mėn. Spaudžiami tokių terminų kinai panaršo internete, nukopijuoja vokiečių „BMW“ ar „Mercedes“, ir darbas atliktas.Danas Darancou, buvęs „General Motors“ dizaineris, dabar „CH-Auto“ dizaino studijos, kurios paslaugomis naudojasi daugiau nei 90 Kinijosautomobilių gamintojų, vyriausiasis dizaineris, pabrėžia, kad pagrindinis šių kompanijų tikslas – tapti eksportuotojais. „Galimybė eksportuoti privers kinus pritaikyti gerokai aukštesnius kokybės standartus, tarptautinį dizaino, prekių ženklo supratimą ir visa kita, tai, ką Vakarų automobilių gamintojai užtruko kurdami 40–50 metų“, – mano p. Darancou.

 

Per daug ženklų

Kinams dirbantys dizaineriai sako: „Daugybė skirtingų markių ir visi varžosi dėl rinkos dalies Kinijoje, tad prekių ženklo strategija ir jo kryptis yra dvi pagrindinės sritys, kuriose Kinijos automobilių gamintojai turi tobulėti.“

„Kai žvilgteli į kinų produktus dabar ir matai, kokie jie turėtų būti, kad pasaulio rinka sutiktų juos išskėstomisrankomis, matai, kad turi didelių galimybių keisti padėtį“, – sako Jamesas Hope’as, „Chery Automobile“ korporatyvinio dizaino vadovas. Pagerinti kokybės supratimą ir identitetą „Chery“ ir jos valdomiems 4 prekių ženklams – „Cowin“, „Karry“, „Rely“ ir „Riich“ – pagrindinis jos tikslas. „Kinijos gamintojai pripažįsta, kad turi problemų ir nori jas išspręsti. Viena iš jų – prekių ženklo identitetas, – pabrėžia Leonardo Fioravanti, karjerą pradėjęs garsioje „Pininfarina“ dizaino studijoje, o dabar dirbantis „BAIC Motor Corp“. – Pirmasis sukūręs atpažįstamą ženklą ir bus nugalėtojas.“


Plačiau: http://laikrastis.vz.lt/index.php?act=mprasa&sub=article&id=57736#ixzz2GzujoBUk